Алергія на антибіотики, реакція організму на антибіотики

alergiia na antibiotikiФармацевтична промисловість постійно стрімко розвивається, з`являється все більше нових медикаментозних препаратів. Часто саме на них з`являється алергічна реакція, медична статистика говорить про те, антибіотики найчастіше можуть тільки посилювати захворювання, через них виникають гострі алергічні реакції. Тому дуже важливо розібратися з-за чого може виникати алергія на антибіотики, які антибіотики вам підходять, а які ні, вибрати для себе відповідний антибіотик, щоб наступного разу знати, що його можна з упевненістю застосовувати.

Через що розвивається алергія на антибіотики?

1. Якщо довго призначається ін`єкційна форма препарату у великих дозах.

2. Якщо постійно і часто застосовують один і той же препарат.

3. Через генетичної схильності.

4. Через особливості організму.

5. При сімейному анамнезі, коли присутній алергія на антибіотики і на інші лікарські препарати у кого-то з батьків.

6. Через вірусних інфекцій.

Види алергії на антибіотики

Розділяють три види алергії на антибіотики:

1. Негайне реакція, яка виникає до одного годині.

2. Прискорена реакція може з`явитися до 72 годин.

3. Пізня реакція, яка може з`явитися пізніше, ніж через три доби.

Розвиватися алергічна реакція може через введення антибіотиків будь-яким шляхом - внутрішньовенно, орально або внутрішньом`язово.

Як проявляється алергія на антибіотики?

Симптоми алергії на антибіотики яскраво виражені, вони можуть з`являтися через інших алергічних реакцій, виявляються таким способом:

1. Реакція системного характеру - набряк Квінке, бронхоспазм або анафілактичний шок.

2. Синдром сивороточноподобний може з`являтися від одного тижня до трьох тижнів, в залежності, який курс лікування антибіотиками, частіше за все з`являється через бета-лактамних антибіотиків, сульфаніламідів, стрептоміцину. При цьому дуже сильно підвищується температура, уражаються суглоби, збільшуються лімфовузли і з`являється висип.

4. Легка форма алергії на антибіотики проявляється у вигляді кропив`янки, риніту, кон`юнктивіту, дифузійної еритеми (припочервонінні шкіри), контактного алергічного дерматиту. Найчастіше після того як людина пропив курс антибіотиків виникає кропив`янки. Коли людина приймає антибактеріальні препарати, у нього може розвинутися фотосенсибілізація і дуже чутлива реакція на ультрафіолетові промені сонця.

5. Після орального прийому антибіотиків уражається кишечник, дуже часто симптоми вказують на дисбактеріоз - блювота, нудота, біль в області живота.

Діагностика алергічної реакції на антибіотики

Алергію на антибіотики дуже складно виявити, вона пов`язана з такими факторами:

1. Пацієнту можуть призначити прийом відразу двох медичних препаратів і дуже важко виявити, який з них викликає алергічну реакцію.

2. Дуже часто складно визначити, коли людина вперше прийняв антибіотик, тому що він міг його прийняти і не знати про це, разом з молоком, м`ясом.

3. Не завжди в лікарні є все необхідне обладнання, яке допоможе виявити, на якій саме антибіотик у людини алергічна реакція.

4. Найчастіше лікарі можуть підозрювати алергію на антибіотики навіть у тих, у кого її немає.

Лікування алергії на антибіотики

Які методи позбавлення від алергії на антибіотики існують? Насамперед потрібно відмовитися від таблеток або ін`єкцій, які були вам призначені. Якщо ви помітили, що висип почав з`являється після внутрікапельного введення препаратів, потрібно терміново відмовитися від цього препарату. Відмова від препарату, що викликає алергію - надійний спосіб лікування алергії.

Очистити організм можна за допомогою гемосорбції, плазмаферезу або інших видів, які допомагають очистити кров.

Якщо алергічна реакція має гострий характер, потрібно терміново вживати антигістамінні препарати або глюкокортикоїди, які допомагають знизити кількість гістаміну.

Лікування симптомів алергії на антибіотики

У деяких випадках можуть використовувати гіпосенсибілізацію, якщо людині життєво необхідний антибіотик, але у нього на нього алергія.

Найчастіше цього не роблять, йому просто знаходять заміну, з усім з іншої групи, яка не викликає алергічну реакцію.

Отже, алергія на антибіотики є специфічною реакцією імунітету на метаболіти антибіотиків. Дуже рідко такі реакції можуть виникати, тому що в їх основі закладені механізми імунної системи. Але потрібно пам`ятати, що алергія на антибіотики стрімко розвивається, особливо, якщо людина повторно використовує його. Потрібно пам`ятати і про те, що не завжди реакція відразу ж виражена, вона може з`явитися і через кілька днів. Тому дуже важливо підбирати антибіотики тільки під наглядом лікаря, ні в якому разі не займатися самолікуванням.

Імовірність прояву алергічної реакції зростає тоді, коли збільшується доза після прийняття ліків і після того, як людина лікується тривалий час. Дуже рідко виникає на антибіотики шкірна алергія, це є серйозна реакція, тому що вона дуже сильно ускладнюється, може закінчитися летальним результатом. До групи ризику входять всі з алергічною реакцією на антибіотики.

Наприклад, якщо пацієнт має алергію на пеніцилін, то реакція і на інші антибіотики може легко з`явиться. У немовлят алергія може з`явитися і після потрапляння медикаменту на шкіру. Розвиток алергічної реакції буде залежати від групи антибіотики, в якому стані знаходиться імунна система хворого і від захворювання, яким хворіє в даний момент пацієнт. Шкірна реакція проявляється у вигляді свербежу, кропив`янки та інших видів висипки, розвивається вона кілька днів, найкраще в даному випадку користуватися спреєм від алергії. Дуже рідко може з`явитися алергічний кашель, такі симптоми як лихоманка, анафілаксія і анемія. Тому дуже серйозно треба ставитися до прийому антибіотиків.


Увага, тільки СЬОГОДНІ!
Поділися в соц мережах:

ІНШЕ

Алергія на ліки у дітей фото

Алергія на ліки у дітей

Відео: Як лікувати алергію у ребенка.Совети нашого лікаря. випуск 4Лікарська або ж її називають медикаментозна алергія…

Алергія на цитрусоⳠфото

Алергія на цитрусові

Відео: Алергія: лікарі радять закрити вікна і сісти на дієтуБагато людей люблять цитрусові - Мінолі, апельсини, лайм,…

» » Алергія на антибіотики, реакція організму на антибіотики